DLA UŻYTKOWNIKÓW DOMOWYCH
  DLA INSTYTUCJI EDUKACYJNYCH

Jak to działa

Step-1-download-the-app
pobierz aplikację
Step-2-work-and-find-the-solution
wybierz zadanie i opracuj rozwiązanie
Step-3-arrange-tiles
ułóż z klocków odpowiedni program
Step-4-picture-application
za pomocą pobranej aplikacji zrób zdjęcie, skan lub wideo wymyślonego rozwiązania
Step-5-check-the-task
sprawdź na swoim urządzeniu czy zadanie zostało wykonane prawidłowo
  • Gra to kilkadziesiąt godzin nauki i zabawy w 60 zadaniach, podzielonych na >7 modułów.
  • Zestaw składa się z pudełka zawierającego 179 klocków do układania programów, instrukcji obsługi, planszy i kodu licencyjnego (zestaw nie zawiera urządzenia mobilnego).
  • Gracz wybiera z aplikacji zadanie i za pomocą klocków na swoim stole lub biurku układa rozwiązania w formie programu sterującego ruchami Scottiego.
  • Ułożony program skanujemy za pomocą komputera, smartfonu lub tabletu używając do tego pobranej aplikacji ScottieGo.
  • Po zeskanowaniu programu Scottie (bohater gry) wykona, na ekranie urządzenia, ułożone przez gracza instrukcje.
  • Gracz może się przekonać czy zadanie zostało prawidłowo rozwiązany.
box-home
  • Gra to kilkadziesiąt godzin nauki i zabawy w 91 zadaniach, podzielonych na >10 modułów.
  • Zestaw składa się z pudełka zawierającego 179 klocków do układania programów, instrukcji obsługi, planszy i kodu licencyjnego (zestaw nie zawiera urządzenia mobilnego).
  • Gracz wybiera z aplikacji zadanie i za pomocą klocków na swoim stole lub biurku układa rozwiązania w formie programu sterującego ruchami Scottiego.
  • Ułożony program skanujemy za pomocą komputera, smartfonu lub tabletu używając do tego pobranej aplikacji ScottieGo.
  • Po zeskanowaniu programu Scottie (bohater gry) wykona, na ekranie urządzenia, ułożone przez gracza instrukcje.
  • Gracz może się przekonać czy zadanie zostało prawidłowo rozwiązany.
box-edu
  • Gra jest dedykowana dla dzieci od szóstego roku życia. Grać możemy pojedynczo, jednakże gra w Scottie Go! to doskonała okazja do zabawy i pracy w zespole 2-3 osobowym.
  • Dla najmłodszych graczy przy pokonywaniu pierwszych poziomów gry zaleca się pomoc rodzica lub opiekuna.
Players_years_1-6_

ETAPY GRY

1. Wyznaczenie zadania

Aplikacja wyznacza graczowi zadania do wykonania. Gracz zapoznaje się z zadaniem i analizuje je. Planuje sekwencje poleceń, które sprawią, że Scottie w odpowiednim momencie podskoczy, ominie przeszkody, podniesie obiekt, uruchomi urządzenie itp. i zrealizuje cele zadania.

2. Pisanie programu

Gracz przystępuje do pisania programu. Każdy program rozpoczyna się od klocka START i kończy klockim KONIEC. Między nimi gracz wstawia sekwencję poleceń. Część poleceń wymaga dodania parametru, np. ilości kroków, które bohater musi pokonać.

3. Sprawdzenie rozwiązania

Po naciśnięciu w aplikacji przycisku “Aparat” gracz przechodzi do trybu skanowania napisanej komendy, która w tym momencie zostaje zarejestrowana, rozpoznana i zinterpretowana, a następnie w ułamku sekundy przetworzona na ruchy Scottiego. Aplikacja przeanalizuje także poprawność ułożonej komendy oraz sprawdzi, czy cele zadania zostały osiągnięte. Po wykonanym zadaniu gracz otrzymuje informację zwrotną. Jeśli komenda została napisana poprawnie – Scottie wykona zadanie, jeśli nie – gracz zostanie poproszony o napisanie jej jeszcze raz. Jeśli komenda będzie zbyt długa, gracz będzie mógł ją zoptymalizować (skrócić).

Programowanie w klasie i poza klasą

Scottie Go! pozwala na realizację zajęć w różnych miejscach, przy różnych okazjach, na różnych urządzeniach na wiele sposobów. Po zainstalowaniu gry na urządzeniu (urządzenie mobilne Android, iOS lub komputer z systemem Windows),gra nie wymaga dostępu do Internetu co sprawia, że zajęcia można prowadzić praktycznie w dowolnym miejscu nawet tam, gdzie nie jest zapewniona infrastruktura teleinformatyczna np. salach świetlicowych, holu, czy w szczególności na świeżym powietrzu.

Z gry także można korzystać z powodzeniem nie dysponując wystarczającą dla każdego ucznia liczbą urządzeń. Podczas zajęć – jeśli urządzeniem komputerowym dysponuje tylko prowadzący, a kolejne zadania przekazywane są graczom poprzez wyświetlenie ich na ekranie lub na wydrukowanych planszach to po ułożeniu przez uczniów programów prowadzący sprawdza poprawność rozwiązań, skanując poszczególne rozwiązania za pomocą swojego urządzenia. Przed wykonaniem zdjęcia nauczyciel może przełączyć się na wcześniej założone konto ucznia, aby w ten sposób bezpośrednio rejestrować jego wyniki.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

MINIMALNE WYMAGANIA DLA PC Z SYSTEMEM WINDOWS

(Aplikacja nie współpracuje ze smarthponami z systemem Windows):
(Aplikacja nie współpracuje ze smarthponami z systemem Windows):32- lub 64-bitowy system w wersji 7/8/10, 2 GB pamięci RAM, procesor dwurdzeniowy 1.33GHz, kamera internetowa USB

MINIMALNE WYMAGANIA DLA SYSTEMU ANDROID:

System w wersji 4.1.2 lub nowszy, procesor dwurdzeniowy 1.2 GHz, tylna kamera
(2Mpx z autofocusem)

MINIMALNE WYMAGANIA DLA SYSTEMU iOS:

System w wersji 8 lub nowszej, iPhone 5S lub nowszy, iPad czwartej generacji lub nowszy
How does it work

Uruchom aplikację i poznaj zadania

How does it work

Ułóż z klocków program, króry jest rozwiączniem zadania

How does it work

Wykonaj zdjęcie ułożonego programu za pomocą aparatu twojego urządzenia

How does it work

Obserwuj ruch Scottiego

How does it work

Sprawdź dalej lub popraw rozwiązanie

Poprzez zaangażowanie różnych zmysłów: ruchu, wzroku i dotyku, gra w innowacyjny sposób pozwala na naukę podstaw programowania, rozwój cech motorycznych, logicznego myślenia, sprzyja pracy w grupie.

Umiejętność kodowania oraz myślenia algorytmicznego są niezbędne do rozumienia wyzwań współczesnego świata i schematu działania nowoczesnych technologii. Gra Scottie Go! Adventures Labirynt pozwala na zabawę, ale też naukę podstawowych pojęć i logiki programowania w sposób niezwykle przystępny, łącząc aplikację z tradycyjną grą planszową.

How does it work

ETAPY GRY

1. Wyznaczenie zadania

Aplikacja wyznacza graczowi zadania do wykonania. Gracz zapoznaje się z zadaniem i analizuje je. Planuje sekwencje poleceń, które sprawią, że Scottie w odpowiednim momencie podskoczy, ominie przeszkody, podniesie obiekt, uruchomi urządzenie itp. i zrealizuje cele zadania.

2. Pisanie programu

Gracz przystępuje do pisania programu. Każdy program rozpoczyna się od klocka START i kończy klockim KONIEC. Między nimi gracz wstawia sekwencję poleceń. Część poleceń wymaga dodania parametru, np. ilości kroków, które bohater musi pokonać.

3. Sprawdzenie rozwiązania

Po naciśnięciu w aplikacji przycisku “Aparat” gracz przechodzi do trybu skanowania napisanej komendy, która w tym momencie zostaje zarejestrowana, rozpoznana i zinterpretowana, a następnie w ułamku sekundy przetworzona na ruchy Scottiego. Aplikacja przeanalizuje także poprawność ułożonej komendy oraz sprawdzi, czy cele zadania zostały osiągnięte. Po wykonanym zadaniu gracz otrzymuje informację zwrotną. Jeśli komenda została napisana poprawnie – Scottie wykona zadanie, jeśli nie – gracz zostanie poproszony o napisanie jej jeszcze raz. Jeśli komenda będzie zbyt długa, gracz będzie mógł ją zoptymalizować (skrócić).

Zabawka Roku 2019
labyrinth-box

Zawartość pudełka:

57 kartonowych klocków
do sterowania bohaterem

instrukcja

kod licencyjny

Zabawka Roku 2019
labyrinth-box

Praca w grupie

Gra przeznaczona jest dla osób powyżej 6 roku życia. Grać można pojedynczo, ale gra w Scottie Go! to także doskonała okazja do zabawy i pracy w zespole 2-3 osobowym. Dla najmłodszych graczy przy pokonywaniu pierwszych poziomów gry zaleca się pomoc rodzica lub opiekuna. W ramach jednego klucza licencyjnego aplikację można zainstalować na 3 urządzeniach.
age

How does it work
How does it work